joi, 21 februarie 2013

Venitul minim - o aberatie

Tocmai ce am vizionat un documentar, facut de germani, care treateaza tema introducerii venitului minim garantar oricarui cetatean, fara ca acesta sa depunda efort pentru a-l castiga. Din punctul meu de vedere tratarea acestei teme intr-un documentar de 100 de minute mi se pare prea mult deoarece nu ne prezinta masurile concrete care vor fi luate pentru a se introducerea acestuia, este un documentar in care oamenii isi dau cu parerea daca este o masura realizabila si in ce masura vor mai continua acestia sa lucreze. Documentarul nu trateaza la nivel global introducerea venitului minim garantat acesta este facut strict pentru
Germania.
Vorbesc doar din punctul meu de vedere: introducerea venitului minim garantat oricarei persoane va destabiliza, intr-o oarecare masura, societatea noastra. Este adevarat ca suntem sclavii capitalismului, ca lucram precum roboteii uitand sa facem lucrurile care ne ofera placere, este adevarat ca exista oameni care lucreaza din greu pentru a oferi familiei bunastare dar, dupa cum am vazut in lumea intreaga, exista oameni care traiesc din ajutor social pentru ca nu le place munca, nu vor sa isi ofere serviciile pentru a castiga banuti. Introducerea venitului minim garantat va face ca forta de munca sa scada, de ce? Pentru ca multe persoane au un loc de munca care nu le face placere, pentru ca multe persoane au afirmat ca, daca ar avea un venit stabil din partea statului, ar sta acasa. Noi am fost educati: cartea iti va oferi un trai decent! Alergam o viata intreaga ca sa ne oferim un trai decent. Mai stiu ca noi tinerii contribuim la fondurile de pensii, ca batranii isi indreapta privire in puterea noastra de decizie, isi pun sperantele ca noi vom putea face mai mult decat au facut ei. Tinerii de astazi cum vor privi oare introducerea acestui venit garantat? Cati se vor gandi ca este mai bine sa stai acasa si sa primesti bani decat sa prestezi servicii pentru ei? Cunosc foarte multi tineri care se lamenteaza, care doar gandesc ca vor un loc de munca dar care nu fac nimic pentru a-l cauta.  Trebuie totusi sa vedem si partea plina a paharului: cu siguranta multi parinti ar putea sa ofere mai multa atentie odraselor, poate ca educatia ar fi privita cu mai mult interes. Vedem zilnic la televizor cum copii sunt lasati de parinti in grija rudelor pentru un loc de munca in strainatate. Vorbesc in cunostinta de cauza pentru ca tatal meu a fost mai mult absent in copilaria mea, doarece a decis ca este mai bine sa imi ofere un trai decent. Cu siguranta ca nici lui nu i-a fost usor, nici mie, nici mamei mele. Cine va alege sa lucreze o va face din placere, intr-un domeniu care-l atrage, poate ca arta va cunoaste o inflorire, poate ca si societatea va cunoaste o crestere frumoasa, poate ca democratia nu va mai fi teoretica. In documentar se mai vorbeste ca infractionalitatea v-a scadea, un vis. studiile au aratat ca exista in gena omului infractionalitatea: furtul, canibalismul, omoratul. Pentru a disparea aceasta gena va fi nevoie de cateva sute de ani, iar noi suntem oamenii care traiesc clipa, noi nu ne gandim la ce se poate intampla peste cateva secole. Nu imi doresc sa abordez aceasta tema strict pentru Romania! As accentua lucrurile deja stiute de noi toti. Nationalismul exista asa ca nu vrea sa patez cu nimic imaginea Romaniei. Este punctul meu de vedere! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu